Kreatywne pomysły na rozmowy kwalifikacyjne

Kreatywne pomysły na rozmowy kwalifikacyjne

Kreatywne pomysły na rozmowy kwalifikacyjne

Wiedza o tym, jak wybrać odpowiednich specjalistów jest jednym z czynników sukcesu w rozwoju firmy.

Zarządzanie zasobami ludzkimi zaczyna się od dobrych technik rekrutacji, ponieważ ludzie są coraz ważniejszym zasobem w społeczeństwie opartym na wiedzy.

Jako pracodawcy czy menedżerowie HR nie powinniśmy również zapominać, że procesy rekrutacyjne ulegają zmianom.

Działy kadr coraz częściej wdrażają techniki lepiej dostosowane do horyzontalności dzisiejszych organizacji, jako kluczowy element organizacji pracy w firmie.

Jak ktoś powiedział: „Rozmowa kwalifikacyjna to rozmowa między dwoma kłamcami”.

W tej linii przejrzystość i uczciwość stały się dwiema podstawowymi wartościami, aby znaleźć typ profilu zawodowego, który będzie najlepiej pasował w naszej firmie.

Przyjrzyjmy się kilku kreatywnym technikom, które pomogą Ci dowiedzieć się, czy dana osoba jest najbardziej odpowiednia na dane stanowisko zawodowe.

Weź pod uwagę ich obecność w Internecie

Rozmowy kwalifikacyjne często koncentrują się wokół życia zawodowego i wykształcenia kandydata, co znajduje odzwierciedlenie w jego CV.

Jednak jednym ze źródeł informacji, które może dać nam lepsze wyobrażenie o tym, jacy są, są ich umiejętności cyfrowe.

Jeśli prowadzą bloga lub udostępniają odpowiednie treści na portalach społecznościowych, może to pomóc nam dowiedzieć się nieco więcej o danej osobie.

Szczególnie w niektórych dziedzinach, takich jak digital marketing, jesteśmy bardziej tym, co pokazujemy, co robimy, niż tym, co mówimy.

Bądź wymagający

Zakładając, że kandydat będzie starał się zminimalizować swoje błędy i pokazać zalety, musimy stworzyć odpowiednią atmosferę.

Aby wyjść poza tradycyjny schemat rozmowy kwalifikacyjnej.

Przydatne informacje często nie znajdują się w typowych pytaniach, ale w drobnych szczegółach.

Lekkie zdenerwowanie naszego rozmówcy pomoże nam dostrzec jego prawdziwy profesjonalizm.

A także wartość wykraczającą poza przemówienie, które przygotował, aby przekonać Cię, że jest idealnym kandydatem.

Istnieje kilka strategii rzucania wyzwania naszemu rozmówcy.

Na przykład, postaw rzeczywisty lub hipotetyczny problem i zapytaj ich, jak by go rozwiązali.

Lub jeśli zamierzają pracować przed publicznością i w obszarze sprzedaży, spróbuj przeanalizować ich stopień empatii.

Np. rozmawiając z nimi o sprawach osobistych, aby zobaczyć ich reakcje.

Wykorzystaj grywalizację

Gamifikacja to technika szeroko stosowana w Human Resources, która pozwala nam zobaczyć, jak ludzie zachowują się w kontrolowanym środowisku.

Polega ona na tworzeniu działań, symulacji lub gier, które pozwalają nam sprawdzić niektóre z naszych cech.

Na przykład nasza zdolność do pracy w zespole, umiejętności komunikacyjne czy kreatywność.

Zamiast tworzyć tradycyjną rozmowę kwalifikacyjną, możesz zorganizować konkurs z serią testów.

W których kandydaci będą mogli wziąć udział i rywalizować ze sobą o nagrodę, którą będzie zdobycie pracy.

Zorganizuj wycieczkę po firmie

Inną opcją, którą masz, aby uciec od tradycyjnego formatu wywiadu jest wycieczka po firmie.

Chodzi o to, aby rozmowa nie zamieniła się w przesłuchanie, ale raczej w wymianę informacji.

Pozwala to na stworzenie otwartego i przejrzystego wizerunku.

Pokazując potencjalnemu kandydatowi swoje obiekty lub różne obszary działalności firmy.

Może to być również dobra okazja do przedstawienia członków personelu.

Poprzez serię rozmów kandydat będzie mógł pokazać, jak sam się zachowuje.

I jaki wizerunek przekazuje innym menedżerom w firmie.

A także, jaki jest jego możliwy wkład w dobre samopoczucie w pracy.

Zapytaj o opinię innych pracowników

Jeśli rekrutujesz profesjonalistę do działu sprzedaży, dobrym pomysłem jest zaangażowanie w proces selekcji innych członków zespołu sprzedaży.

Należy pamiętać, że wybrana osoba będzie z nimi pracować na co dzień.

Nikt nie wie lepiej niż pracownicy danej specjalizacji, czy kandydat będzie w stanie im pomóc i wykonać to samo zadanie, co oni.

Być może jedna lub dwie osoby z zespołu mogłyby być obecne na rozmowie kwalifikacyjnej.

Zorganizuj lunch podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Innym kreatywnym pomysłem, który jest również wdrażany, jest zmiana tradycyjnego ustawienia rozmowy kwalifikacyjnej.

Rozmowy kwalifikacyjne często odbywają się w biurze, w zimnym środowisku, które nie sprzyja zaufaniu.

Jeśli chcemy, aby rozmowa była wymianą myśli, która pozwoli nam wyrobić sobie zdanie o kandydacie, warto pomyśleć o mniej formalnym miejscu.

Na przykład, jedną z możliwych opcji jest zorganizowanie rozmowy kwalifikacyjnej w kawiarni, a nawet spotkanie na lunch w restauracji.

Tak, aby rozmowa z kandydatem mogła odbyć się w atmosferze zaufania.

Co pozwoli nam poznać wartość, jaką kandydat może wnieść do naszej organizacji.

Dostosuj każdą rozmowę kwalifikacyjną do każdego stanowiska pracy

Zatrudnienie kierownika ds. kluczowych klientów lub dyrektora finansowego to nie to samo, co zatrudnienie asystenta administracyjnego.

Rozmowy kwalifikacyjne muszą być dostosowane do obszaru i zakresu pracy pracownika – https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-zakres-obowiazkow-pracownika

Często to właśnie specjaliści o podobnym profilu wiedzą najlepiej, jakie są bolączki danej osoby, które sprawiają, że jest ona idealnym kandydatem.

Jeśli, na przykład, Twoja firma przechodzi przez czas zwiększonej produkcji, jednym z pomysłów może być podejście do rozmowy kwalifikacyjnej jako testu stresu.

Tak, abyśmy mogli zobaczyć, jak reagują na szczyty pracy i jak bardzo są zaangażowani w firmę.

Ćwicząc i ucząc się strategii i narzędzi do rekrutacji i rozmów kwalifikacyjnych, możemy stać się lepszymi rozmówcami.

I nauczyć się, jak znaleźć najlepsze talenty na stanowiska, których potrzebuje nasza firma.

NEWSY

Informacje przedstawione na tej stronie są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Czytelnik podejmuje decyzje inwestycyjne na własną odpowiedzialność.